Grywalizacja w biznesie: co to znaczy?

Grywalizacja jest zjawiskiem stosunkowo młodym. Jest jednak trendem, który staje się coraz bardziej powszechnym. Jaką rolę odgrywa grywalizacja w biznesie?

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja oparta została na ludzkiej skłonności do rywalizacji. Grywalizacja w biznesie to pomysł, aby wykorzystać do zwiększenia zaangażowania pracowników różnego rodzaju gry. Okazuje się, że biznes i rozrywka w postaci gier doskonale się ze sobą łączą. Gry są nie tylko zabawą, ale także świetną motywacją, dają wiele satysfakcji. Dlatego też z grywalizacji tak chętnie korzystają menadżerowie, którzy chcą zmotywować zespół do bardziej efektywnej pracy.

Grywalizacja w biznesie: sposób na połączenie zabawy i pracy

Aby wykorzystać gry w biznesie, trzeba przede wszystkim zdawać sobie sprawę z tego, że zespołu do niczego nie można zmuszać. Obowiązki służbowe w postaci gry powinny być (tak jak gra) zabawą i przyjemnością. Gry są idealnym narzędziem, które można wykorzystać do szkoleń. To forma, która dla uczestników szkoleń jest wyjątkowo atrakcyjna. Co ciekawe, dzięki grywalizacji można osiągnąć w biznesie bardzo różne cele: szkolenie to tylko jeden z nich. Grywalizacja może służyć także celom reklamowym. Należy pamiętać przy tym, że charakter gry powinien pasować do cech, którymi wyróżniają się poszczególni gracze. Dzięki temu będzie ona naprawdę efektywną formą szkolenia czy promocji.

Grywalizacja w biznesie stosowana jest od niedawna. Firma czerpie z niej korzyści, a z kolei gracze czerpią z niej radość i przyjemność.